Diéta cukor nélkül


diéta cukor nélkül

Ez nemcsak a közönséges répacukorra vonatkozik, hanem a nádcukorra, a szőlőcukorra és a mézre is. A diéta szerint cukrot kizárólag természetes formában lehet enni, ahogy az evolúció beleadagolta például a banánba vagy a sárgabarackba, és ez a szabály gyakorlatilag az összes édesítőszert kizárja.

Jázminpakóca -levelet lehet rágcsálni, de a belőle készült sztíviát nem, hiszen az már egy finomított termék. A diéta egyre népszerűbb mozgalomés cukormentes hónapként már amolyan menő kihívássá is vált, mint a száraz diéta cukor nélkül.

Írt róla a BBC gasztromagazinjaa Huffington Postév végén pedig a New York Times kolumnistája, David Leonhardt szólította fel az olvasókat, hogy egy hónapra iktassák ki életükből a hozzáadott cukrot és az édesítőket.

Az újságíró azzal érvel, hogy kevesebb cukrot enni nehezebb, mert az ember mindig talál kiskapukat és kifogásokat, egy szigorúbb cukormegvonás után viszont könnyebb egy, az eredetinél szerényebb cukorbevitelre visszaállni. Egyszerű diétás vacsora diéta újraindította a cukortól megzavarodott ízlelőbimbóimat, és rádöbbentett, mennyi termék tartalmaz szükségtelenül cukrot — lelkendezik Leonhardt.

Mi nem szoktunk ilyet csak úgy elhinni, a puding próbája az evés illetve ez esetben a nem evés. Ahogy kipróbáltuk a hipszterkávéta vízvedelést és a sördiétátúgy ennek is nekikezdtünk, csak előbb megkérdeztünk két szakértőt. Diéta vagy önkínzás?

  • A legegyszerűbb diéta - és működik! - Blikk Rúzs
  • Fordított fx fogyás
  • Akkumulátor lefogy
  • Cukor nélkül? | Diéta és Fitnesz
  • Kalóriák, grammok, bonyolult számolgatások és receptek?
  • Stöckert Gábor
  • Dietas reggeli receptek
  • Fogyni nincs sör

A hozzáadottcukor-mentes diétán józan paraszti ésszel is könnyű fogást találni. Ha a cél a cukor csökkentése, miért vannak kizárva az édesítők?

diéta cukor nélkül

Ha az édes íztől akarjuk visszatartani magunkat, miért lehet szőlőt és banánt enni? Ráadásul ezekben a gyümölcsökben sokkal több a cukor, mint az a kis dextróz, ami a parizerben lapul, és aminek az ízét sem érezzük. Másik segítőnk, Tihanyi András dietetikusélsportolókkal foglalkozó szakember nem finomkodott a jelzőkkel.

Egy hét cukor nélkül! Itt a teljes étrend

Ez a módszer viszont nem segít senkinek, hiszen a cukrok fogyasztását nem korlátozza, ha az természetes eredetű — fogalmazott Tihanyi. A különféle étrend-összeállításoknak lesz köszönhető minden kiváltott pozitív vagy negatív hatás. Lesz, aki például több zöldséget, gyümölcsöt, halat eszik, és ettől javulhat a közérzete, az egészségi állapota.

Más pedig disznóhúsos tésztát fog fogyasztani tejföllel kilószámra, ezért gyarapodni fog a tömege, romlani fog az egészségi állapota. Ugyanakkor mindkét dietetikus válaszleveléből kitűnt, hogy a hozzáadott cukor bevitelét valóban érdemes korlátozni szinte mindenkinek.

A legegyszerűbb diéta - és működik!

Élsportolók körében edzések és versenyek alatt gyakran előfordul napi több liter cukros sportital diéta cukor nélkül is, ezzel jelentős mértékben meghaladhatják a cukorfogyasztási ajánlásokat. Viszont a nap többi részében náluk is szükség lehet a cukorfogyasztás megszorítására. Egészségügyi problémák fennállása esetén pedig igaz lehet rájuk akár az étrend teljes hozzáadottcukor-mentessége is.

Ezt az Egészségügyi Világszervezet WHO is megerősíti a vonatkozó jelentésébenkiemelve, hogy a kevesebb hozzáadott cukrot fogyasztó gyerekek és felnőttek általánosságban kisebb arányban lesznek túlsúlyosak. Viszont ahogy a telített zsírok hibáztatása, úgy az a nézet is túlhaladottnak számíthogy a cukor tehet mindenről. Az elhízás több tényező eredménye, ezért a táplálkozás egyetlen elemének kiemelése helyett érdemes mindegyiket figyelni, és általában a szükségletek szerinti kiegyensúlyozott táplálkozásra koncentrálni.

Cukor nélkül - szénhidrátdiéta cukorbetegeknek, IR-eseknek (g ch)

Óva intek ezért mindenkit a szélsőségektől, hiszen az egészséges étrend két fontos alappillére a mértékletesség és a változatosság. A szervezet ugyanis beéri nagyon kevés hozzáadott cukorral — annyira, hogy egy félliteres cukros üdítővel már túl is léphetjük a napi limitet. Ráadásul a cukor gyorsan le is bomlik, és az egyszerű szénhidrátok glikémiás indexe többnyire magas: vagyis gyorsan megemelik a vércukrot, ami aztán hamar le is esik, éhségérzetet keltve.

Az összetett szénhidrátok ezzel szemben általában — de nem mindig!

Téma: Életmód Örömmel megszabadulna pár kilótól, vagy azt javasolta az orvosa, hogy az év elején váltson életmódot? Próbálja ki a cukormentes étkezést, kezdetnek az is elég, ha egy hétig mellőzi a cukrot az étrendjéből. A túl sok cukor fogyasztása minden szervünkre kihat, röviden szólva rombolja az egészségünket. De ennek nem kell így lennie, határozza el magát, és tapasztalja meg a cukormentes étkezés előnyeit. Cukorfüggőség A cukor gyorsan juttat energiához és ráadásul számtalan vonzó formában áll rendelkezésre: csokoládék, sütemények, jégkrémek serege hívogat bennünket a boltok polcairól.

Aki sokat nassol, annak az édességek úgy rángatják fel-le a vércukrát, mint foxi a lábtörlőt, tovább pörgetve a cukorzabálás-spirált, aminek sajnos én is régi ismerőse vagyok és előre rettegek a fagyiszezontól. Mennyi hozzáadott cukrot érdemes enni egy nap? A WHO ajánlása könnyen megjegyezhető: a bevitt cukor a napi teljes energiafelvétel ennek a mértékegysége a kilokalória, amit a köznyelv egyszerűen kalóriaként emleget, és mi is ennél maradunk a cikkben  legfeljebb 10 százaléka legyen, de az 5 százalék alatti bevitel még egészségesebb lehet, és emellett is erősen érvelnek.

A 10 százalék egy átlagos táplálkozású, kalória körül fogyasztó felnőttnél 50 gramm cukrot jelent, ami nagyjából 12 teáskanálnak felel meg.

Ez soknak tűnhet, de csak addig, amíg el nem olvassuk például a Coca-Cola címkéjét: az ital decinként 11,2 gramm cukrot tartalmaz, így egy félliteres palackkal már meg is haladjuk a WHO ajánlását. A világszervezet jelentése szerint a magyar felnőttek a hozzáadott cukrot tekintve jól állnak: átlagosan a napi kalória százalékát fedezik cukorból, amivel a norvégokkal vagyunk egy szinten.

Általánosságban elmondható, hogy a nagyvárosokban cukrosabban esznek, mint vidéken. A gyerekeknél már nem ilyen jó a helyzet, ők világszerte arányaiban több cukrot esznek a felnőtteknél: az MDOSZ es felmérése szerint a magyar óvodások 4—6 évesek napi kalóriafelvételük 12, míg az alsósok 7—10  évesek 13 százalékát  fogyasztják el hozzáadott diéta cukor nélkül.

A kontinensen a spanyol és a brit felnőttek eszik a legtöbb cukrot, százalék körül.

diéta cukor nélkül

De még rajtuk is túltesz Amerika, ahol egy átlagos felnőtt napi élelmiszere több mint 18 százalékát fedezi hozzáadott cukorból. Ez viszont még mindig kevesebb az es értéknél, ami akkor 22 százalék volt.

Ha fogyni szeretnél, akkor valószínűleg az első dolog, amit hallasz, hogy ideje elhagyni a cukrot. Az édes szénhidrátok különböző fajtái és forrásai között mégis komoly különbség van.

Bajunk nem eshet, de pszichésen rossz lesz A hozzáadottcukor-mentes diétát ketten is elkezdtük a szerkesztőségből február elsején: Miklósi Gábor kollégám és én. Druszám a hagyományos étrendjébe építi bele a cukormegszorítást  döntése okairól a cikk végén olvashatnakén az év eleje óta tartó, remekül működő fogyókúrámon kalóriaszámlálás, a napi bevitt kalória csökkentése, heti háromszor másfél óra sportolás, mindennek a követése egy fitneszalkalmazással kalibrálok úgy, hogy még hozzáadottcukor-mentes is legyen.

diéta cukor nélkül

Így kétféle táplálkozási helyzetben is megfigyelhetjük a módszer vélt és valós hatásait. A két megkérdezett dietetikus megnyugtatott bennünket arról, hogy egészséges ember esetében a hozzáadottcukor-mentes diétának nincs veszélye és egészségügyi ellenjavallata.

  1. Cukor nélkül?
  2. Cukormentes étkezés előnyei: miért érdemes elhagyni a cukrot? (1.)

Azt is hozzátette, hogy a testtömegünk attól függően változhat, hogy mit és mennyit eszünk, önmagában a cukormegvonástól nem fogunk fogyni. A szakember szerint a szénhidrát-anyagcserében is várhatók változások, de ezek sem törvényszerűek. Ezen ne múljon: a cukormentes február előtt egy nappal elmentem egy ilyen vizsgálatra, amit a végén megismétlek majd.

Bevallottan cukorfüggőként fontos kérdés volt még, hogy számíthatok-e elvonási tünetekre.

Cukor nélkül?

A válasz: egyértelműen nem. A közhiedelemmel szemben ez nem kémiai, hanem inkább csak pszichés addikció, de az is kellemetlen lehet. Ehhez azért hozzátenném, hogy a pszichés addikció sem hangzik túl jól, hiszen alkoholisták és drogfüggők is leggyakrabban a fizikai addikció elmúltával, a pszichés diéta cukor nélkül szoknak vissza. Arról nem is beszélve, hogy a szerencsejáték-függők tisztán pszichés addikcióból verik el nyerőgépeken a kosztpénzt. Viszlát, édes élet! A fentiek után felmerülhet a kérdés az olvasóban: mit fognak enni ezek a szerencsétlenek?

A felvágottak kiesnek, a kenyerek többsége szintén, a konzervipar remekeinek gyorslevesek, néhány tartósított zöldség elég nagy számban búcsút mondhatok. És persze nincs több gyümölcsös joghurt, fagyi, cuki, zizi, csoki, ilyesmik — amikből nagyon kis mennyiségben még a fogyókúrámba is beengedtem, szem előtt tartva az egyik legfontosabb szabályt, miszerint a fogyókúra legyen tartható.

Cukormentes étkezés - Kezdjen el cukor nélkül élni!

A 12 grammos kojak nyalóka például csak 49 kalória, és ebből egy hosszú időre elintézte délutánonként az orális fixációmat — hát ennek mostantól vége. És hogy mire számítok? Arra, hogy nem fogok kiugróan jobban vagy kevésbé diéta cukor nélkül, mint januárban, mert a kalóriadeficit ugyanannyi lesz; arra, hogy sokkal nehezebb lesz kibírni, mint a januári szimpla diétát; a második-harmadik héttől komoly hangulatromlásra és türelmetlenségre másokkal szemben; rohadék, kárörvendő kollégákra a rovatban máris elkezdtek sugar daddynek szólítani, és felszólítottak, hogy ne facebookozzak ZUCKERberg miatt ; sok olvasói levélre, hogy milyen hülye vagyok, mert ezt nem így és így kellene csinálni, hanem úgy és diéta cukor nélkül tízmillió filmkritikus és tízmillió fociedző mellett tízmillió dietetikus országa is vagyunk ; vérre; verítékre; könnyekre.

De az egészben leginkább az izgat, mi lesz február után. Tényleg új életre kelnek az ízlelőbimbóim?

Egyetlen szabályt követtem, és így fogytam le végül

Március elsejétől tudatos cukorfogyasztóként fogok tovább élni vagy alig várom majd, hogy február utolsó éjfélje után rápusztuljak egy zacskó franciadrazséra? Tényleg észrevehető lesz a diéta az inzulinválaszom változásában? Lesz-e bármilyen hozadéka a sok szenvedésnek, amiért azt mondom majd: megérte? Egy hónap múlva megmondom. Addig is messze kerülöm a kínait, és elkezdtem cukor nélkül inni a kávét. Gombóc Artúr és a zéró tolerancia Miklósi Gábor vagyok, 47 éves leszek nyáron, és kábé ugyanennyi ideje vagyok végletesen édesszájú.

Amióta az eszemet tudom, imádom a csokit, és az édességfogyasztásomnak általában csak a józan ész és a rendelkezésre álló pénz diéta cukor nélkül határt. Mindehhez ráadásul sose voltam hízásra hajlamos, ezért olykor egy-egy kevésbé szerencsés kolléga gyűlölködő beszólásait is méltósággal kell viselnem, amikor délutánonként egy marcipánrúd vagy egy tábla étcsoki elpusztításával segítem az agysejtjeim energiaellátását.

A délutánonkéntot ez esetben szó szerint értem: minden egyes munkanapon.

Egy hét cukor nélkül! Itt a teljes étrend - Ripost

Hiába nem híztam meg, pár éve volt egy nagy balesetem, azóta nem futhatok és focizhatok, lett két kicsi gyerekem is, így egy vékonyabb mentőövnyi papaháj azért már kezd a derekamnál körbefonni.

Ahhoz, hogy eltűnjön, nyilván teljesen át diéta cukor nélkül gondolni, hogy mit eszem, és persze többet kéne mozogni, de valójában nem akarok semmiféle komolyabb életmódváltásba kezdeni: két kisgyerek mellett erre épp nemigen jut idő, a centimhez tartozó 80 kilómmal nem is sürgető a dolog.

Viszont évek óta foglalkoztat, hogy le tudnék-e jönni az édességről. Nem vagyok egy addikt típus: a cigizést, pedig napi 1,5 csomagot szívtam, 15 éve nagyon könnyen hagytam abba, a drog- és alkoholfogyasztásom sose harapózott el, pszichoaktív gyógyszert nem szedtem, nem lettem szex- vagy pornófüggő, és se a szerencsejáték, se a számítógépes játékok nem izgattak soha.

Az édesszájúságom viszont, ahogy édesanyám szokta mondani, kicsi gyerekkorom óta jellemhiba-szintű. Ha tehettem, nemhogy a zsebpénzemen, de általános iskolásként még az diéta cukor nélkül is mindig édességet vettem.

Semmivel nem lehet nagyobb örömet okozni, mint a csokikülönlegességekkel Pierre Marcolini for President! Szóval egy ilyen, évtizedeket felölelő cukorpriusz terheltjeként döntöttem el az év végén, hogy kipróbálom egy hónapig cukor nélkül. A január persze, ahogy arról gyorsan meggyőztem magam, fel sem merült: az ünnepek alatt a lakásban felhalmozódott csokikészletet előbb elviselhető szintre kellett apasztani.

Aztán amikor a hónap vége felé épp a kifogást kezdtem volna keresni, hogy a február miért teljesen alkalmatlan a célra Hideg van, kell a kalória. Csak 28 napos, tehát nem fair. Sötét van, kell az örömforrás. Még annyi hónap van az évben. Olyan rövid diéta cukor nélkül élet, minek sanyargatom magam, és egyáltalán kinek és mit akarok bizonyítani?

Cukrot eleve nem teszek semmibe, cukros diéta cukor nélkül nem iszom, úgyhogy a mondás az, hogy egy hónapig semmilyen bolti édességet, illetve házi süteményt, desszertet nem eszem, és a lekvárt meg a mézet is elhagyom.

Aztán majd menet közben kiderül, hogy milyen finomhangolásra lesz szükség. Egészen biztos, hogy diéta cukor nélkül lesz. Igazából mégsem az a kérdés, hogy menni fog-e, mert majd próbálok imponálni női testépítő étrend az akaraterőmmel, eszem sok almát, és persze a hiúságom is sokkal nagyobb annál, semhogy beégessem magam — pláne ekkora nyilvánosság előtt — egy kudarccal igaz, az is lehet, hogy épp most becsülöm alá végzetesen a függőségemet.

Azért csinálom, hogy kiderüljön, változik-e egy hónap alatt a cukoréhségem, és vezet-e út egy sokkal visszafogottabb édességfogyasztás felé. Ha nem, akkor sajnos marad a függés, mert a csokit annyira imádom, hogy nem szívesen élnék nélküle.