Fogyni meghatározása


Diétamatek: kalóriaszámlálás kezdőknek Hogyan kezdjen hozzá?

fogyni meghatározása fogyás tradutor

A kalóriaszámlálás első lépés az alapanyagcsere meghatározása. Biztos már nálunk is találkozott ezzel a fogalommal, ugyanis ez a kulcsa a helyes diéta összeállításának. Ez az érték mutatja meg, hogy a szervezetének mennyi kalóriára van szüksége minimum egy nap csak ahhoz, hogy életben maradjon, és minden szerve jól működjön nyugalmi helyzetben.

Fogyókúra: mit kell tudnod róla?

A kalória egyébként egy gyakran használt szó a fitnesz- és élelmiszeriparban, de kevesen tudják, hogy mit is jelent igazából. Valójában az energia mértékegysége: 1 kalória 1 gramm víz hőmérsékletét 1 Celsius-fokkal képes megemelni.

  1. Itt van most: Kezdőlap » Cikkek » Fogyókúra Fogyókúra A fogyókúra és a diéta fogalma gyakran összemosódik, azonban fontos elkülöníteni a kettőt.
  2. A sikeres fogyókúra titka: a táplálkozás napirendje | Well&fit
  3. Diétamatek: kalóriaszámlálás kezdőknek | Diéta és Fitnesz
  4. Hogyan kell enni, hogy lefogy
  5. Testradírok a fogyáshoz
  6. Hatályos:
  7. Igazi szalon fogyás
  8. Gyors fogyás vagy semmi!

Tehát az alapanyagcsere az az érték, ami alá szigorúan tilos menni, ha egészséges szeretne maradni. Ha nincsen egy olyan aktivitásmérője, ami kiszámítja önnek ezt az értéket, akkor fogyni meghatározása Harris-Benedict képlettel könnyen megteheti. Minél izmosabb, annál magasabb az alapanyagcsere-értéke, hiszen az izmokat a szervezetének több energiájába telik fenntartania. Ezért is tanácsos súlyzós edzést végezni. Tehát, ha ön elégedett a jelenlegi formájával, véget is ért a kalóriaszámlálás.

Azonban ha vannak speciális céljai, akkor még hátra van némi kalkuláció.

Új év új célok: Alapok a sikeres fogyáshoz

Ha fogyni szeretne, nagyjából — kalóriával kevesebbet kell ennie, mint amennyi energiát a nap során felhasznál és persze amivel még nem megy az alapanyagcseréjéhez fogyni meghatározása érték alá. Érdemes először kisebb mínusszal kezdeni, és amikor stagnál a fogyás, még fogyni meghatározása egy kicsit szigorítani. Ha némi izmot szeretne építeni és feszesebb alakra vágyik, akkor nőként napi — kalóriával többet egyen.

Vegye figyelembe a testalkatát. Ha könnyebben szed fel zsírt, kevesebb pluszt egyen. Ha inkább vékony testalkatú, bátran egyen többet.

Diétamatek: kalóriaszámlálás kezdőknek

Férfiaknál az izomtömeg-építéshez a plusz-energiabevitel akár — kalóriát is jelenthet. Mit egyen?

fogyni meghatározása fogyás és megnövekedett wbc

A kalóriaszámlálás mellett van egy másik fontos tényező is. Ha már tudja, hogy mennyi kalóriát kell elfogyasztania a nap során, ideje megnézni, miből ajánlott ezt összeállítania. Három fő makrotápanyag van: fehérje, szénhidrát és zsír.

fogyni meghatározása totie mezők fogyás

A fehérje nélkülözhetetlen akár fogyni, akár izmosodni szeretne. Ha alapvetően inkább testsúlyt szeretne csökkenteni, elég 0,75—1 fogyni meghatározása fehérje testsúly-kilogrammonként akkor is, ha nem sportol rendszeresen. Ez azt jelenti, hogy egy 60 kilogramm testsúlyú nőnek napi 45—60 gramm fehérjét kell megennie. Ha az a célja, hogy izmot építsen és feszesítse az alakját, akkor naponta 1—1,5 gramm fehérjét kellene ennie testsúly-kilogrammonként. Ez egy 50 kilogramm testsúlyú nő esetén 50—75 gramm fehérjét jelent zsírégetés 6 hét. Egy gramm fehérje pedig 4 kalóriát tartalmaz.

Gyors fogyás vagy semmi!

A szükséges fehérjemeghatározás után ezt le fogyni meghatározása vonni a napi kalóriából, és a maradékot tetszés szerint szétosztani zsír és szénhidrát között. A minőségi zsír bevitele nőknek napi 40 grammnál kevesebb nem lehet a megfelelő vitaminfelszívódás és a hormonháztartás jó működése miatt.

Ez napi fix legalább kalóriát jelent, mivel egy gramm zsír 9 kalóriát tartalmaz.

Manapság divatosak a magas zsír- és alacsony szénhidráttartalmú étrendek. De azt vegye figyelembe, hogy az fogyni meghatározása — a munkához is — szüksége van szénhidrátra.

Az agya másból nem tud energiát szerezni.

Amikor már hangosan korog a gyomrod, vagy inkább, amikor eljön az ideje a fő- és a köztes étkezéseknek? Most megtudhatod a pro és kontra érveket, fogyni meghatározása, hogy mire fókuszálj fogyókúra idején. Az éhségérzetre való hagyatkozás előnye A tested mindig figyelmeztet arra, ha éhes vagy. A korgó, maró gyomor igen türelmetlenül küldi a jeleket, hogy ideje lenne már táplálékot fogyasztani.

Ráadásul 1 gramm szénhidrát ugyanannyi kalóriát tartalmaz, mint a fehérje — vagyis 4 kalóriát.