Fogyás és késleltetett időszak, Zsírégető edzés


Mi is az afterburn effect azaz a "késleltetett" zsírégető hatás, milyen edzéssel tudod elérni, és miért olyan hatásos?

aggasztó lehet, hogy lefogy

Hogy mi is ez pontosan, milyen edzéssel tudjuk elérni, és miért olyan hatásos, arról ebben az írásomban olvashatsz részletesebben. Mi az utózsírégető hatás? Az afterburn effect tudományosabb neve EPOC, azaz excess post-exercise oxygen consumption, ami edzés utáni emelkedett oxigén fogyasztást jelent.

Tetszett a cikk? Még nem regisztrált? Iratkozzon fel hírlevelemre!

Pontosabban azt, hogy edzés után van egy bizonyos oxigénadósságunk, amit úgy pótol a szervezet, hogy ilyenkor jóval több oxigént vesz fel, mint egyébként. Edzés alatt a testben a belső környezeti egyensúly felborul és ennek helyreállítása igencsak energiaigényes folyamat: a szervezetnek regenerálódnia kell, vissza kell állnia a nyugalmi pulzusra, légzésre, testhőre, el kell szállítania a bomlástermékeket, stb.

fogyás és kevés időszak

Mindez már nyugalomban történik, amikor elsődleges energiaforrásunk a fogyás és késleltetett időszak. Ezt nevezzük utólagos zsírégetésnek.

Kapcsolódó cikkek

A folyamat edzés után hosszú órákig eltart és ez az az időszak, amikor a zsírégetés a leghatékonyabb. Mi történik a folyamat során? Az anyagcserénk felgyorsul, tehát jóval több kalóriát égetünk az edzés utáni pihenőidőszakban, mint alap esetben.

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat! A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Ez több kalóriát hozzáad a napi kalóriaégetéshez, plusz még ott vannak az edzés alatt elégetett kalóriák. Milyen edzésekkel érhető el a hatás?

meta boost karcsúsító kávé

Az, hogy az utólagos zsírégetési folyamat mennyire lesz sikeres, elsősorban az edzésünk intenzitásától és időtartamától függ. Minél hosszabb és intenzívebb volt az edzés, annál tovább tart majd az azt követő zsírégetés is.

  1. Támogass te is!
  2. Paradicsomdiétával az álomalakért | Well&fit
  3. Index - Tech-Tudomány - Koplalva fogyni? Ki hallott már ilyet!
  4. Többek között finom krémlevesek, turmixok, és saláták alkotója lehet, viszont a diéta folyamán az ízletes paradicsomos tésztákat inkább hanyagoljuk.
  5. Fogyás alakformálás | A fogyás ideális üteme
  6. Infrashape eredmények: a legjobb módszer vagy ez kamu? | Peak girl
  7. Mit is jelent az utózsírégető hatás? | Peak girl
  8. Kemény edzés, zéró fogyás - "Nagy Fogyás" fogyókúra otthon

Ez persze nem jelenti azt, hogy órán át as pulzussal kell dolgoznunk, mert egyrészt azt nem is bírnánk, másrészt akkor már glukoneogenezis lépne fel, tehát az izmainkat felépítő aminosavakat bontanánk, harmadrészt pedig rövid idő alatt túledzettséghez vezetne. Az oxigénadósság, és így az afterburn effect az anaerob edzések után jóval magasabb.

Ilyenek a HIIT, azaz magas intenzitású intervallum edzések, melyek során a szervezet fogyás és késleltetett időszak energiaforrása a szénhidrát. Igaz, hogy ekkor arányaiban kevesebb zsírt égetünk, mint egy monoton aerob edzés alatt, azonban egyrészt a magas pulzus miatt több kalóriát tudunk elégetni egységnyi idő alatt, másrészt az edzés utáni zsírégető hatás miatt sokkal hatékonyabb ez a fajta edzés.

A vér oxigénszintjének helyreállításához.

További cikkeink a témában

Segíti a fehérjék beépülését az edzés alatt igénybe vett izomszövetekbe. A testhőmérséklet visszaállításához. Az az edzés, amihez sok oxigénre van szükség, több kalóriát is éget: Egy liter oxigén felhasználásához nagyjából 5 kcal-ra van szükség. Fogyás és késleltetett időszak azt jelenti, hogy ha oxigénigényes azaz jó intenzív edzést végzünk, sőt utána nagy az oxigénadósságunk is, több kalóriát fogunk égetni.

Időszakos koplalás - jótanácsok kezdőknek

A köredzés és a nagy súlyos erősítő edzés rövid pihenőkkel anaerob edzések, így jelentős utóégető hatásuk van. Ilyenek: A súlyzós edzés összetett, több ízületet igénybe vevő alapgyakorlatokkal, mint pl.

Egy köredzés, ami az alsó- és felsőtest gyakorlatokat váltogatja. Nagy súlyokkal történő edzés. Rövid pihenőkkel történő edzés.

A HIIT a leghatékonyabb edzés az utózsírégető hatás szempontjából! Említettem, hogy minél intenzívebb és minél hosszabb egy edzés, annál nagyobb lesz az afterburn effect.

5 durva fogyókúrás hiba - Fogyókúra | Femina

Na, most nagy intenzitást hosszú ideig nem tudunk fenntartani, max. Más a helyzet, ha ezeket az intenzív szakaszokat pihenőidőkkel váltogatjuk. Az oxigénadósságra nagyobb hatással van az intenzitás, mint az időtartam.

A NAGY fogyás FUTÁS 2!

Tehát a rövid, de kemény edzés hatásosabb, mint a hosszú, de kevésbé intenzív. Hogyan használd ki az afterburn effect előnyeit?

fogyás ó, ő izzó

Ha teljesen kezdő vagy, akkor az intenzív kardió és a HIIT edzés egyelőre nem ajánlott, azonban a súlyzós edzésekkel, köredzésekkel már te is el tudod érni, hogy az anyagcseréd gyorsabbá váljon és könnyebben fogyj.

Mellé iktass be heti alkalom aerob edzést. Ezt néhány hét után fokozatosan felválthatod majd intervallum edzésekkel.

Tavaszi zsírégető zöldségek - Fogyókúra | Femina

Ha haladó vagy a legjobb, ha súlyzós edzést végzel és mellette vagy intervallum kardiót csinálsz, vagy az edzések végére beillesztesz egy rövid, de nagyon intenzív, pörgős gyakorlatsort, ami után csak úgy kapkodsz a levegő után, pl.

Tudnod kell azonban, hogy az utózsírégető hatás sem mindenható, így ha az étkezésed nincs rendben, nem fogsz lefogyni akkor sem, ha a legbrutálisabb crossfit gyakorlatsorokat nyomod heti 5 alkalommal Nem tudsz annyi kalóriát elégetni edzéssel és még a felpörgött anyacseréddel se, amennyit ne tudnál egykönnyen megenni.

fogyni az alapvető anyagcserével

Viszont, ha többet eszel egy nap, mint amennyit elégettél, akkor nem fogyni, hanem hízni fogsz. Ezért a kulcs az enyhe kalóriadeficit nem a koplalás!

több vékony w aptece