Tetőszerkezet fogyás.
Első lépésként belső védőtetőt építenek a pénztárcsarnokban, hogy tetőszerkezet fogyás majd cserélik a fedést az Eiffel tervezte épületben, akkor is kiszolgálhassák az utasokat.

Csütörtökön kezdik el az állványok építését, azonban már tegnap találkozhattak az utasok az előkészületek nyomaival. Az állványzathoz szükséges anyagok kiszállítása azonban még nem érinti az utasáramlási útvonalakat a csarnokban — közölte a vasúttársaság.

A november 4-ig tartó első ütemben a pénztárcsarnokban az első hat ablak működik, és csak a ceglédi tetőszerkezet fogyás gyorsétterem felőli tetőszerkezet fogyás és a vágánycsarnok felől lesz megközelíthető. Ezzel egy időben a szomszédos márványcsarnokban a peron felőli üvegfal üvegezését és festését is elkezdik. November 5—8-ig a terem közepén zárnak le egy részt, ebben az időszakban a ceglédi folyosó, a vágánycsarnok és a külső vágányok 14— Abban az időszakban a 3—6-os pénztárfülkék előtti terület lesz lezárva.
November 11—ig csak a külső vágányok és az Eiffel tér felőli bejáraton lehet a 5—9-es pénztárablakokat elérni.
Igaz, kevesebben is haltak meg. A KSH friss közleménye szerint januárja és novembere között a születések száma 1,5, a halálozásoké 0,8 százalékkal kevesebb volt, mint azonos időszakában.
Az Eiffel-iroda tervezte épület alaposan megérett a felújításra Fotó: Bach Máté Ezt követően még kiegészítő munkákat végeznek december közepéig. A védőtető elkészülte után a pénztárcsarnokba ismét a megszokott irányokból juthatnak be az utasok.
Az állványépítés idején — és a MÁV-Start terve szerint, a jövőre kezdődő tetőfelújítás ideje alatt is — a pénztárak egy része folyamatosan és biztonságosan megközelíthető marad, a csarnok mindennap 6 órától Az állványozást munkanapokon a nyitvatartási időn kívül fogják végezni.
A korlátozásokat és az utasok számára a közlekedési útvonalakat szalagokkal, kordonokkal és táblákkal is jelölik.
Így zöldítsd ki a háztetődet! Ha valaki rákeres e kifejezésre, elképesztő mennyiségű honlap tárul a szeme elé az építésükről.
Mint a Magyar Nemzetben korábban beszámoltunk róla, a vasúttársaság közbeszerzést hirdetett a csarnok rekonstrukciójra.
Ebből kiderül, hogy a Nyugati pályaudvar történelmi állomásépületének felújítása a kritikus állapotú tetőszerkezet javításával veszi kezdetét.

A munkálatok idején fél évre lezárják a pályaudvar fém-üveg csarnokát, amely beázik, ezért a teljes héjazatot kicserélik és a szerkezetét is megerősítik. Tetőszerkezet fogyás pályaudvar többi része üzemel a felújítás idején.
