Fogyás anyagcseréje. Anyagcsere – tények és tévhitek


Írta: Váczy Anikó Vajon újra lehet indítani az anyagcserét, akár egy számítógépet?

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

Te is kívántad már, hogy a lelassult anyagcserédet bárcsak ugyanúgy újra tudnád indítani, mint egy számítógépet? Ha igen, akkor az anyagcsere-újraindító diétát neked találták ki, amely, ha nem is egy gombnyomásra, de gyors eredményt ígér. A diéta, amelyet az egykori NFL játékos, Steve Weatherford tett igazán népszerűvé, 30 nap alatt komplex eredménnyel kecsegtet. Ugyanis nemcsak fogyást kínál, hanem többek között méregtelenítést és nagyobb izomtömeget is.

Érdemes-e belevágni?

További cikkeink a témában

Egyáltalán, tényleg újra lehet indítani az anyagcserét? Most megtudhatod, mennyire hatékony a módszer a gyakorlatban.

túl kövér kell fogyni

A diéta nem egységes, ugyanis számos változata létezik, Steve Weatherford-é a legismertebb közülük. A különböző irányzatok közös célja az, hogy felpörgessék az anyagcserét. Mindezt leegyszerűsítve a kalóriabevitel csökkentésével és a fehérjebevitel növelésével érik el.

Amennyiben hatékonyan szeretnénk fogyni, kezelni a testsúlyunkat, mindenképpen érdemes az anyagcserénk felülvizsgálatával kezdeni a dolgot. Nagyon sok múlhat rajta: a hízás, fogyás és az anyagcsere működése összetartozik. Nem újdonság, hogy az anyagcserének nagymértékben hatása van a testsúlyunkra.

Steve módszere például a szénhidrátbevitel váltakoztatásán egyik nap növeli, míg a következőn limitálja aztnapi 10 perc HIIT tréningen és bizonyos táplálékkiegészítők fogyasztásán alapul. A diéta időtartalma pedig egy vagy két hónapig tart, túlsúlytól és céltól függően.

Így gyorsítsd az anyagcserédet fogyókúra közben

Hogyan működik? Mindez kecsegtetően hangzik, de jogosan felmerülhet benned a kérdés, hogyan érhetsz el ilyen rövid fogyás anyagcseréje látványos eredményt.

A diéta azt ígéri, hogy megjavítja fogyás anyagcseréje anyagcserét, a bevitt táplálékokat gyorsabban felhasználható energiává alakítva és több kalóriát égetve. Azonban nem szabad megfeledkezni róla, hogy a gyors anyagcsere leginkább fogyás anyagcseréje genetikán múlik, illetve a fizikai aktivitás mértéke is jelentősen befolyásolja azt.

ha az elhízott hogyan lehet lefogyni

Nem végeztek még olyan kutatást, amely bebizonyította volna, hogy az anyagcsere ténylegesen újraindítható. Mennyire hatékony fogyás szempontjából?

A sikeres fogyókúra hét lépése

Természetesen, ha kevesebb kalóriát viszel be a szervezetedbe, mint diétás receptek fogyókúrázóknak elégetsz, garantáltan fogyni fogsz. Azonban ki kell, hogy ábrándítsunk, ettől a néhány hetes diétától semmiképp sem várható tartós fogyás.

elérni fogyás paducah

További életmódbeli változtatások nélkül az elért testsúly nem lesz tartható. Amint újra elkezdesz a korábbiak szerint táplálkozni, akár több kiló is visszajöhet rád, mint ami a diéta előtt rajtad volt.

sujok fogyás pontok

Tehát, ha a gyors fogyás a cél, az anyagcsere-újraindító diéta hasznos segítség lehet, de kizárólag rövidtávon. Biztonságosan tartható?

éget az alsó haszsírt

Bár a diéta még nincs tudományosan alátámasztva, Steve Weatherford előtte-utána fotóit nézve könnyen megjöhet hozzá a kedved, amit meg is értünk. Addig, amíg legalább kalóriát viszel be a szervezetedbe tápanyagdús fogyás anyagcseréje, nem jelenthető ki, hogy a diéta nem biztonságos, azonban nem árt az óvatosság. Korlátozó diétaként pedig számolni kell az olyan mellékhatásokkal is, mint az ingerlékenység és az fogyás anyagcseréje éhségérzet.

GYORS FOGYÁS EGY HÉT ALATT - élelmiszerek a DETOX héthez

Akkor válhatsz igazán egészségessé, amikor többé nem lesz szükséged rapid diétákra, és az ideális testsúlyodat hosszútávon meg tudod tartani. Létezik-e egészségesebb alternatívája?

a koffein biztonságos a fogyáshoz

Az anyagcsere-újraindító diétánál számos egyszerűbb és egészségesebb módszerrel pörgeted fel az anyagcseréd. Olyan egyszerű dolgokra kell gondolni, mint a fizikai aktivitás növelése, az étkezések különösen a reggeli elhagyásának mellőzése, a napi óra alvás és a megfelelő hidratálás.

Anyagcsere felpörgetése - Fogyókúra | Femina

Étkezéseid tartalmazzanak minél több gyümölcsöt, zöldséget, teljes kiőrlésű gabonát és sovány fehérjétilletve kerüld a cukrot és a feldolgozott élelmiszereket. Bár az eredmény kevésbé lesz gyors, nemcsak az anyagcserédet teheted gyorsabbá, de hosszútávra szóló egészséges szokásokat sajátítasz el, amikből a jövőben is csak profitálhatsz. Fotó: RF.