Küzd a fogyás. Ördögi kör


Ha minden fogyókúrába belebukik A jojóeffektus a fáradságos fogyókúrával leadott küzd a fogyás gyors visszaszedését jelenti. Lefogytunk, majd visszahíztunk, gyakran többet is, mint amennyit leadtunk. Azért többet, mert ha ugyanannyit eszünk is, mint korábban, még mielőtt belevágtunk a diétába, a rossz fogyókúra egyik hatása az volt, hogy károsítottuk az anyagcserénket, ennek következtében pedig könnyebben hízunk és nehezebben fogyunk.

Bővebben: ennek hátterében a sejtek inzulinérzékenységének romlása áll, az, hogy a sejtjeink egyre kevésbé figyelnek a túlságosan felszaporodó inzulin folytonossá váló jelzéseire, és nem használják fel fogyás regisztrációs lap szervezetünkbe érkezett energiát, az zsírként raktározódik el.

Ennek az az eredménye, hogy az anyagcserénk egyensúlya felborul, a testünk nehezebben fogy és könnyebben hízik. Amikor már nem diétázunk, akkor szembetaláljuk magunkat a jojóeffektussal.

küzd a fogyás

Ekkor — bár normális tartományban étkezünk — a szervezetünk mégis rosszabbul dolgozza fel a tápanyagokat. Ördögi kör Jellemzően a helytelen diéták miatt kerülünk a fogyás és visszahízás ördögi körébe. Az emberek többségében megvan az elszántság, de hajlamosak bedőlni a csodadiétáknak és helytelen módszereknek, amelyek tönkreteszik az anyagcserét.

küzd a fogyás

A cél nem az, hogy felüljünk egy hullámvasútra, aminek eredményeképpen minden harmadik hónapban jól nézünk ki. Azt kell elérni, hogy egy olyan táplálkozást és életmódot alakítsunk ki, amely az életünk része leszés csinos, egészséges testet ad.

Valamikor ráléptünk a hízás útjára, ami azt jelenti, hogy felborult a testünk egyensúlya, tehát ezt az egyensúlyi állapotot kell visszaállítani.

Súlytartás ideje - Fogyókúra | Femina

Ehhez kell egy éles kormánymozdulatot tenni, és a hízásról áttérni a fogyás útjára. Az éles kormánymozdulat pedig egy anyagcsere-rendező, szakszerű program. Ennek úgy kell zárulnia, hogy amikor elértük a célunkat, akkor továbbra is az úton maradjunk.

  1. A görögszéna használják fogyáshoz
  2. Fogyás italok könnyű

Nem csak zavaró, ártalmas is A jojóeffektus ártalmas a szervezetünk számára, nem véletlen, hogy olyan sok az inzulinrezisztenciával küszködő ember. A jojóeffektus számos egészségügyi kockázatot hordoz: kiváltója lehet a 2-es típusú cukorbetegségnek, magas koleszterinszintet eredményezhet, nő az epehólyag-bántalmak kockázata, és nem utolsósorban az ismétlődő kudarc, melyet küzd a fogyás újra és újra bekövetkező visszahízás okoz, lelki problémákhoz vezethet.

Sokan feladják, önmagukat hibáztatják, depressziósak lesznek, ami végül további táplálkozási zavarokhoz vezet. Pedig nem a fogyni vágyókban van a hiba, hanem a helytelen, szakmailag nem megalapozott módszerekben.

Ha nem eszik...

A helytelen diéták hosszabb távon rombolják a test természetes testsúlyszabályozását. Akik már sok ilyet végigcsináltak, azok olyan mértékben rombolták az anyagcsere-működésüket, hogy jobban érinti őket ez a probléma. Mi a megoldás a jojóeffektus ellen?

Kerüljük el az alapvető hibákat! Akinél a súlyvesztés nem zsírból, hanem izomból történt, az biztosan küzd a fogyás fogja küzd a fogyás a leadott kilókat. Az is, aki nem hagy elég időt az anyagcsere tartós változására, és arra, hogy stabilan életformájává váljon a természetes testsúlyszabályozás. Hibázik, aki koplal, éhezteti magát. Visszahízhat az is, aki semmiféle testmozgást nem végez, mivel a sport javítja az anyagcserét.

FOGYÁSHOZ MOTIVÁCIÓ ÖCSÉMTŐL (NEM CSAK FOGYNI VÁGYÓKNAK!)

Végül pedig jojóeffektus léphet fel akkor is, ha valaki nem vezeti le a diétát egy súlymegtartó szakasszal, ahol megtanulja azokat a mennyiségeket, amelyekkel nem hízik vissza. Mindezeket elkerülhetjük, korrigálhatjuk, ha a kampányszerű csodadiéták helyett szakszerű súlyvesztésközpontú életmódváltásba kezdünk.

küzd a fogyás

Az utóbbi esetében nem küzd a fogyás éhezni, de szigorúan kevesebb energiát viszünk be a felhasználtnál. Figyelni kell a kiegyensúlyozott inzulinszintre, a fehérjedús táplálkozásra, és meg kell tanulnunk, hogy egy napon belül a testünk működésének megfelelően étkezzünk.

küzd a fogyás

Fontos a mozgás is! Furcsának tűnhet, de az ellenállással végzett edzések azok, melyek a testünket leginkább támogatni tudják a jojóeffektus elkerülésében. Ne féljünk tőle!

További cikkeink a témában

Természetesen életmódunk ezen része is legyen szakszerűen megtervezett és fokozatosan bevezetett! A cikk szakértője: dr. Farkas Kitti, az Alakorvoslás Program alapító orvosa.